Dane, które gromadzimy, są niezbędne do realizacji zamówienia, bez nich nie bylibyśmy w stanie wysłać przesyłki lub skontaktować się z Tobą, gdyby wystąpiły nieprzewidziane sytuacje w trakcie realizacji zamówienia. Wszystkie dane pobrane na stronach sklepu służą wyłącznie do realizacji zamówienia. Nie udostępniamy zebranych informacji osobom trzecim.
Rozdział 1
Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca - Elamed spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa mający swoją siedzibę w Katowicach przy alei Roździeńskiego 188c, wpisany do rejestru sądowego w Katowicach-Wschód pod numerem KRS 0000411505, mający NIP: 954-257-33-00 oraz REGON: 240514233
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „Rozporządzeniem”), Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz postanowieniach niniejszego Regulaminu.
- Usługobiorca może skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod numerem telefonu 32 788 52 02 lub pisząc na: iodo@elamed.pl
- Udostępnienie danych osobowych ma charakter dobrowolny, a ich przetwarzanie następuje:
⦁ W celu realizacji przepisów prawa,
⦁ W celu realizacji umowy,
⦁ Na potrzeby działań promocyjnych i handlowych Usługodawcy. - Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w przypadku, o którym mowa w ustępie:
⦁ 4 punkt 1 jest ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych w celu działania zgodnego z prawem;
⦁ 4 punkt 2 jest ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych do wypełnienia postanowień umowy;
⦁ 4 punkt 3 umowne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Usługodawcę albo występuje świadoma zgoda użytkownika systemu. - Dane osobowe zgromadzone przez Usługodawcę mogą być także udostępnione:
⦁ Odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
⦁ Innym osobom i podmiotom – w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa.
⦁ Podwykonawcom, spis których jest dostępny na stronie internetowej elamed.pl w zakładce Pliki do pobrania - Usługodawca zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez użytkowników, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom trzecim lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
- Usługobiorca w miejscach przeznaczonych do podawania danych wyraża świadomą i dobrowolną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych ELAMED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, wskazanych powyżej, na potrzeby działań Usługodawcy określonych powyżej.
- Usługodawca może przetwarzać następujące dane osobowe Usługobiorcy niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego między nimi:
⦁ imion i nazwisk,
⦁ adresów zamieszkania,
⦁ adresów korespondencyjnych,
⦁ miejsc zatrudnienia,
⦁ branż,
⦁ stanowisk
⦁ adresów e-mail,
⦁ telefonów,
⦁ loginów,
⦁ adresów IP - W celu realizacji umów lub dokonania innej czynności prawnej z Usługobiorcą, usługodawca może przetwarzać inne dane niezbędne ze względu na właściwość świadczonej usługi lub sposób jej rozliczenia.
- Usługodawca wyróżnia i oznacza spośród danych, o których mowa powyżej, jako dane, których podanie jest niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.
- Usługodawca może odmówić świadczenia usługi drogą elektroniczną z powodu nieudostępnienia danych, gdy przetwarzanie tych danych jest niezbędne ze względu na sposób funkcjonowania systemu teleinformatycznego zapewniającego świadczenie usługi drogą elektroniczną lub właściwość usługi.
- Usługodawca może przetwarzać, za zgodą usługobiorcy i dla celów określonych w punkcie 10, inne dane dotyczące Usługobiorcy, które nie są niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.
- Usługodawca może przetwarzać następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
⦁ Oznaczenia identyfikujące Usługobiorcę nadawane na podstawie danych, o których mowa w punkcie 9,
⦁ Oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Usługobiorca,
⦁ Informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną,
⦁ Informacje o skorzystaniu przez Usługobiorcę z usług świadczonych drogą elektroniczną. - Użytkownikom systemu przysługuje prawo:
⦁ dostępu do swoich danych osobowych,
⦁ uzupełnienia oraz aktualizacji treści danych,
⦁ żądania czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania danych osobowych lub ich usunięcia, o ile okazałyby się one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zebrane z naruszeniem przepisów prawa,
⦁ sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – oraz prawo żądania ich usunięcia, gdy staną się one zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
⦁ wnieść skargę na przetwarzanie przez nas danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
⦁ do przenoszenia swoich danych. - W celu realizacji 15 punktu należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta Usługodawcy – czynnym codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00 (poza dniami ustawowo wolnymi od pracy).
tel. 32 788 51 28, e-mail: dok@elamed.pl . - Dane usługobiorcy będą przetwarzane do momentu wycofania zgody (cel marketingowy) lub w razie umowy do czasu jej zakończenia, jeśli inne przepisy nie będą nakazywać nam ich dalej przetwarzać.
- Po zakończeniu korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną Usługodawca, na zasadach określonych powyżej może przetwarzać tylko te spośród danych wskazanych w punkcie 9, które są:
⦁ Niezbędne do rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi,
⦁ Niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez usługodawcę, za zgodą Usługobiorcy,
⦁ Niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi,
⦁ Dopuszczone do przetwarzania na podstawie odrębnych ustaw lub umowy. - W przypadku uzyskania przez Usługodawcę wiadomości o korzystaniu przez usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną niezgodnie z regulaminem lub z obowiązującymi przepisami (niedozwolone korzystanie), Usługodawca może przetwarzać dane osobowe Usługobiorcy w zakresie niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności Usługobiorcy, pod warunkiem że utrwali dla celów dowodowych fakt uzyskania oraz treść tych wiadomości.
Rozdział 2
Polityka prywatności
Pliki „cookies”
- Cookies („ciasteczka”) to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie Usługobiorcy - użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.
- Usługodawca przechowuje pliki cookies na komputerach użytkowników w celu:
- Utrzymania sesji zalogowanego użytkownika, co sprawia, że nie musi on na każdej stronie wpisywać nazwy użytkownika i hasła,
- Tworzenia statystyk oglądalności dla reklamodawców i partnerów,
- Prezentacji reklam internetowych o treści najbardziej zbliżonej do zainteresowań użytkownika,
- Uniknięcia sytuacji, kiedy temu samemu użytkownikowi wyświetlana jest wielokrotnie ta sama reklama,
- Zabezpieczania ankiet internetowych przed wielokrotnym głosowaniem przez te same osoby.
- Istnieje możliwość wyłączenia możliwości przechowywania plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki. Taka konfiguracja może jednak znacznie utrudnić użytkownikowi możliwość korzystania ze stron internetowych Usługodawcy.
- Korzystanie z serwisów internetowych Usługodawcy bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
- W celu zarządzania ustawienia cookies należy wybrać z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używa Użytkownik i postępować zgodnie z instrukcjami:
- Internet Explorer,
- blokowanie plików cookie
Kliknąć opcję „Narzędzia” i wybrać „Opcje internetowe”
Kliknąć zakładkę „Prywatność” u góry okna
Przestawić suwak do góry lub w dół, aby wskazać zasady, które mają być zastosowane do blokowania plików cookie - usuwanie plików cookie
Kliknąć opcję „Narzędzia” i wybrać „Opcje internetowe”
W zakładce „Ogólne”, w części „Historia przeglądania”, kliknąć przycisk „Usuń”
W wyskakującym okienku, wybrać pole znajdujące się obok „Cookies”
Kliknąć przycisk „Usuń”
- blokowanie plików cookie
- Chrome,
- Safari,
- Firefox,
- Opera
- Urządzenia mobilne:
- Internet Explorer,