Polityka prywatności
Dane, które gromadzimy, są niezbędne do realizacji zamówienia, bez nich nie bylibyśmy w stanie wysłać przesyłki lub skontaktować się z Tobą, gdyby wystąpiły nieprzewidziane sytuacje w trakcie realizacji zamówienia. Wszystkie dane pobrane na stronach sklepu służą wyłącznie do realizacji zamówienia. Nie udostępniamy zebranych informacji osobom trzecim.
Rozdział 1
Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca – Elamed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, mający swoją siedzibę w Katowicach przy al. Roździeńskiego 188c, wpisany do rejestru sądowego w Katowicach-Wschód pod numerem KRS 0001191157, mający NIP: 954-257-33-00 oraz REGON: 240514233.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „Rozporządzeniem”), Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz w postanowieniach niniejszego Regulaminu.
- Usługobiorca może skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, pisząc na: iodo@elamed.pl.
- Udostępnienie danych osobowych ma charakter dobrowolny, a ich przetwarzanie następuje:
- w celu realizacji przepisów prawa,
- w celu realizacji umowy,
- na potrzeby działań promocyjnych i handlowych Usługodawcy.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w przypadku, o którym mowa w ustępie:
- 4 pkt 1 jest ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych w celu działania zgodnego z prawem;
- 4 pkt 2 jest ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych do wypełnienia postanowień umowy;
- 4 pkt 3 jest umowne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy jest to niezbędne do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Usługodawcę albo występuje świadoma zgoda użytkownika systemu.
- Dane osobowe zgromadzone przez Usługodawcę mogą być także udostępnione:
- odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
- innym osobom i podmiotom – w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa;
- podwykonawcom, których spis jest dostępny na stronie internetowej elamed.pl w zakładce Pliki do pobrania
- Usługodawca zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez użytkowników, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom trzecim lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
- Usługobiorca w miejscach przeznaczonych do podawania danych wyraża świadomą i dobrowolną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez ELAMED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa.
- Usługodawca może przetwarzać następujące dane osobowe Usługobiorcy niezbędne do nawiązania kontaktu, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego między nimi:
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania,
- adres korespondencyjny,
- miejsce zatrudnienia,
- branża,
- stanowisko,
- adres e-mail,
- telefon,
- login,
- adres IP
- geolokalizacja.
- W celu realizacji umów lub dokonania innej czynności prawnej z Usługobiorcą usługodawca może przetwarzać inne dane niezbędne ze względu na właściwość świadczonej usługi lub sposób jej rozliczenia.
- Usługodawca wyróżnia i oznacza spośród danych, o których mowa powyżej, dane, których podanie jest niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.
- Usługodawca może odmówić świadczenia usługi drogą elektroniczną z powodu nieudostępnienia danych, gdy przetwarzanie tych danych jest niezbędne ze względu na sposób funkcjonowania systemu teleinformatycznego zapewniającego świadczenie usługi drogą elektroniczną lub właściwość usługi.
- Usługodawca może przetwarzać, za zgodą usługobiorcy i dla celów określonych w punkcie 9, inne dane dotyczące Usługobiorcy, które nie są niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.
- Usługodawca może przetwarzać następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
- oznaczenia identyfikujące Usługobiorcę nadawane na podstawie danych, o których mowa w punkcie 9,
- oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Usługobiorca,
- informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną,
- informacje o skorzystaniu przez Usługobiorcę z usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Użytkownikom systemu przysługuje prawo:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- uzupełnienia oraz aktualizacji treści danych,
- żądania czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania danych osobowych lub ich usunięcia, o ile okazałyby się one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zebrane z naruszeniem przepisów prawa,
- sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – oraz prawo żądania ich usunięcia, gdy staną się one zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
- wniesienia skargi na przetwarzanie przez Usługodawcę danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- do przenoszenia swoich danych.
- W celu realizacji punktu 15 należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta Usługodawcy – Kontakt w Rozdziale 3.
- Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu wycofania zgody (cel marketingowy) lub w razie umowy do czasu jej zakończenia, jeśli inne przepisy nie będą nakazywać Usługodawcy ich dalej przetwarzać.
- Po zakończeniu korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną Usługodawca, na zasadach określonych powyżej, może przetwarzać tylko te spośród danych wskazanych w punkcie 9, które są:
- niezbędne do rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi,
- niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez usługodawcę, za zgodą Usługobiorcy,
- niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi,
- dopuszczone do przetwarzania na podstawie odrębnych ustaw lub umowy.
- W przypadku uzyskania przez Usługodawcę wiadomości o korzystaniu przez Usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną niezgodnie z regulaminem lub z obowiązującymi przepisami (niedozwolone korzystanie), Usługodawca może przetwarzać dane osobowe Usługobiorcy w zakresie niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności Usługobiorcy, pod warunkiem że utrwali dla celów dowodowych fakt uzyskania oraz treść tych wiadomości.
Rozdział 2
Pliki „cookies”
- „Cookies” („ciasteczka”) to niewielkie informacje tekstowe wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie Usługobiorcy – użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.
- Usługodawca przechowuje pliki „cookies” na komputerach użytkowników w celu:
- utrzymania sesji zalogowanego użytkownika, co sprawia, że nie musi on na każdej stronie wpisywać nazwy użytkownika i hasła,
- tworzenia statystyk oglądalności dla reklamodawców i partnerów,
- prezentacji reklam internetowych o treści najbardziej zbliżonej do zainteresowań użytkownika,
- uniknięcia sytuacji, kiedy temu samemu użytkownikowi wyświetlana jest wielokrotnie ta sama reklama,
- zabezpieczania ankiet internetowych przed wielokrotnym głosowaniem przez te same osoby.
- Istnieje możliwość wyłączenia możliwości przechowywania plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki. Taka konfiguracja może jednak znacznie utrudnić użytkownikowi możliwość korzystania ze stron internetowych Usługodawcy.
- Korzystanie z serwisów internetowych Usługodawcy bez zmiany ustawień dotyczących „cookies” oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
- W celu zarządzania ustawienia „cookies” należy wybrać z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używa Użytkownik, i postępować zgodnie z instrukcjami:
Rozdział 3
Kontakt
- Dział Obsługi Klienta Usługodawcy czynny jest codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00 (poza dniami ustawowo wolnymi od pracy).
- Dane kontaktowe:
- telefon: 32 788 51 28
- e-mail: dok@elamed.pl
Rozdział 4
Postanowienia przejściowe i końcowe
- Obecna wersja Polityki Prywatności ma zastosowanie od 1 sierpnia 2025
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Prywatności stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.